شیائومی با فروش ۶ پاور بانک در هر ۱۰ ثانیه

به علت پیشرفت عملکرد باتری‌ها در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان به دنبال راه‌های دیگری برای افزایش عمر باتری‌ها هستند. شناخته‌شده‌ترین کار، استفاده از پاور بانک است که منجر به شارژ سریع شده است. شیائومی در بسیاری از بازارها حضور فعال دارد. یکی از این بازارها مربوط به پاور بانک است که شیائومی در تاریخ  ۴ دسامبر  ۲۰۱۳ به آن وارد شد و اولین پاور بانک خود را ارائه داد. xiaomi-power-bank-1-768x577
امروزه شیائومی از تمامی مدل‌های پاور بانک خود رونمایی کرده است که این مسأله بسیار قابل توجه است. تا به امروز این غول چینی توانسته است که ۵۵ میلیون پاور بانک را به فروش برساند. هر ۱۰ ثانیه ۶ محصول به فروش می‌رسد! سری پاور بانک‌های شیائومی شامل ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی، ۵۲۰۰ میلی آمپرساعتی، ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی (دو ورژن)، ۱۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و ۲۰۰۰۰ میلی آمپرساعتی است. بیشترِ توجه شیائومی به طراحی ظاهری پاور بانک‌ها است که منجر به تولید زیباترین پاور بانک‌ها شده است. البته این پاور بانک‌ها همانند دیگر محصولات شیائومی دارای کارایی و عملکرد فوق‌العاده‌ای است.
گفته می‌شود که شاید دیگر تولیدکنندگان آمار فروش پایین‌تری نداشته باشند، اما در فروش این محصول شیائومی در صدر قرار دارد. در ادامه می‌توانید اینفوگرافیک‌هایی مشاهده کنید که جزئیات را به خوبی نمایش می‌دهد.

پاور بانک شیائومی Mi Power Bank 10000 Pro

شیائومی چند ماه پیش تصویری منتشر کرد که گمان کردیم یک پاور بانک جدید یا محصولی مرتبط خواهد بود. این کمپانی بزرگ، Mi Power Bank Pro را با افزودن برخی ویژگی‌ها و تگ قیمت جدید، دوباره منتشر کرد. xiaomi-powerbank-bundle
پاور بانک جدید (قدیمی) شیائومی، هنوز ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپرساعتی سابق را به همراه درگاه ورودی نوع C و درگاه خروجی USB 2.0 دارد. موردی که جدیداً در این محصول اضافه شده است، پوشش حفاظتی نرم و کابل ترکیبی میکرو USB نوع C است که یک کانکتور میکرو USB نوع C در یک طرف و در طرف دیگر USB 2.0 دارد. این پاور بانک با قیمت ۱۶۹ یوان (۲۵ دلار) به فروش خواهد رسید. قیمت نسخه قبلی آن ۱۴۹ یوان (۲۲ دلار) بود.
این کابل مناسب افرادی است که دستگاه‌هایی با درگاه USB نوع C و دستگاهی با درگاه میکرو USB دارند که سبب می‌شود تعداد کابل کمتری را برای شارژ، به همراه خود حمل کنند.
با دقتی دوباره در تصویری که چند ماه پیش منتشر شده بود، متوجه می‌شوید که این تصویر نشانی از یک کابل داشت نه پاور بانکی جدید.


پوشش این محصول هم افزونه مفیدی است، زیرا بدنه پاور بانک معمولاً در معرض خش برداشتن است. ما نمی‌دانیم که شیائومی پاور بانک قبلی را از فروشگاه خود برداشته و این محصول را جایگزین آن می‌کند یا هردو را هم‌زمان به فروش می‌گذارد. اما پرداختن ۲۰ یوان بیشتر برای این لوازم جانبی مفید، به نظر ایده بدی نیست.

نسخه ۲ پاور بانک ۲۰۰۰۰ شیائومی

شیائومی در ماه‌های گذشته به تغییر در طراحی پاور بانک‌های خود پرداخته است. ابتدا، پاور بانک  ‏‎۱۰۰۰۰mAh‎‏ نسخه ۲ ‏شیائومی مدنظر شیائومی بود و اکنون این کمپانی نسخه ۲ پاور بانک ‏‎۲۰۰۰۰‎‏ میلی‌آمپرساعتی را رونمایی کرد. حدس می‌زنیم که ‏به زودی شاهد ورژن‌های جدیدی از پاور بانک‌های ‏‎۵۰۰۰‎‏ و ‏‎۱۶۰۰۰‎‏ میلی‌آمپرساعتی شیائومی باشیم.‏

این مطلب را بخوانید: قیمت پاور بانک شیائومی 20000

نسخه ۲ پاور بانک ‏‎۲۰۰۰۰‎‏ میلی آمپرساعتی شیائومی نسبت به نسخه سابق خود تغییرات مشهودی داشته است؛ چنان‌که این نسخه‌ی ‏آپگرید شده، مجهز به ویژگی پشتیبانی از خروجی شارژ سریع ‏‎۳٫۰‎‏، شارژ محصولات جانبی کم مصرف مانند ‏Mi Band‏ و ‏هدست بلوتوث است. همچنین شما می‌توانید از این پاور بانک جدید برای شارژ نوت بوک مجهز به پورت ‏USB‏ نوع ‏C‏ استفاده ‏کنید.‏
طراحی این محصول نیز متفاوت است. سطح بالایی این پاور بانک به گونه‌ای زبرمانند طراحی شده است که به شما اجازه می‌دهد ‏زمانی که دستانتان خیس و یا لیز است بتوانید پاور بانک را به راحتی در دست بگیرید. شیائومی می‌گوید که نسخه ۲ پاور بانک ‏‎۲۰۰۰۰‎‏ میلی آمپرساعتی می‌تواند گوشی ‏iPhone 7‎‏ را هفت مرتبه شارژ کامل و ‏iPad Mini‏ را دو مرتبه و نیم شارژ کند. ‏
قیمت نسخه ۲ پاور بانک ‏‎۲۰۰۰۰mAh‎‏ مانند نسخه پیشین خود، ‏‎۱۴۹‎‏ یوان معادل ‏‎۲۲‎ دلار اعلام شده است. البته انتظار ‏می‌رود قیمت آن در بازار و توسط فروشندگان تغییر کند. این پاور بانک فعلاً به رنگ سفید عرضه شده است. البته رنگ مشکی ‏آن نیز بسیار زیبا و جذاب می‌تواند باشد.

احتمال معرفی Galaxy Note 9 سامسونگ با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش

کمپانی سامسونگ معمولا فبلت پرچم‌دار خود را در نیمه دوم سال میلادی معرفی می‌کند. از آنجا که این سازنده سالهاست در تلاش است تکنولوژی اختصاصی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را توسعه دهد، انتظار می‌رود که پرچم‌دار Galaxy Note 9 آن به تکنولوژی مذکور مجهز شود.

گزارش تازه‌ای توسط خبرگزاری‌های مختلف چینی منتشر شده است که با استناد به برخی طرح‌های ثبت شده اخیر توسط سامسونگ ادعا می‌کند فبلت آینده این غول تکنولوژی یعنی Galaxy Note 9 احتمالا اولین گوشی هوشمند سامسونگ با تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش خواهد بود. سامسونگ هم ظاهرا تمایلی ندارد در توسعه و تعبیه این تکنولوژی تازه با سازندگان جانبی دیگر مانند Synaptics همکاری کند و ترجیح می‌دهد خودش حسگر اختصاصی برای محصولاتش توسعه دهد. این رویکرد باعث افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه گوشی‌های هوشمند می‌شود اما نتیجه آن در طولانی مدت مثبت خواهد بود؛ چراکه این سازنده سرانجام به تکنولوژی منحصر به فردی دست می‌یابد و در گوشی‌های دیگرش هم آن را صرفا تکرار خواهد کرد. بدین ترتیب کمپانی سامسونگ دیگر مجبور نخواهد بود هزینه‌های گزاف حق امتیاز را به صورت سالانه به Synaptics یا شرکت دیگری بپردازد.


 

تصویر تازه‌ای که به همراه این گزارش منتشر شده است، به یکی از طرح‌‌های سامسونگ تعلق دارد و ظاهرا نشان‌دهنده تلاش این غول تکنولوژی در توسعه و طراحی روش‌های تأیید هویت بیومتریک است. از طرفی طراحی کلی گوشی در این طرح صرفا به یک گوشی هوشمند اشاره می‌کند و Galaxy Note 9 یا هیچ گوشی مشخص دیگری را به نمایش نمی‌گذارد. پیش از این هم گزارش شده بود که این سازنده کره‌ای در تلاش است به تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش دست یابد و آن را ابتدا در گوشی‌های پرچم‌دارش تعبیه کند. بر اساس این گزارش‌ها، سامسونگ سال‌هاست که سودای این تکنولوژی نوین را در سر می‌پروراند، اما این هدف را از زمان معرفی گوشی‌های سری Galaxy S7 در سال 2016 به شکل جدی‌تری دنبال می‌کند. منابع مختلف فعال در صنعت موبایل گزارش کرده‌اند که سامسونگ سال گذشته همچنان با نرخ بازده محصولاتش درگیر بود و به همین خاطر نتوانست تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را تا زمان معرفی دوگانه Galaxy S8 و همچنین Galaxy Note 8 آماده کند.

کمپانی چینی Vivo اولین سازنده‌ایست که موفق شده حسگر اثرانگشت را زیر صفحه نمایش یکی از گوشی‌های خود تعبیه کند. این گوشی Vivo X20 Plus UD نام دارد و ماه گذشته با مشخصات پرچم‌دار رسما معرفی شد. با توجه به این موضوع انتظار می‌رود که پرچم‌داران بعدی سایر سازندگان به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شوند و از تکنولوژی تشخیص چهره هوشمند هم بهره ببرند تا کاربران هرکدام را که مایل هستند برای باز کردن قفل دستگاه‌هایشان انتخاب کنند. انتظار می‌رود که فبلت Galaxy Note 9 از نظر انتخاب پردازنده مرکزی شبیه دوگانه Galaxy S9 باشد اما مانند سایر نسل‌های قبلی هم‌خانواده‌اش از قلم استایلوس و ویژگی‌های منحصر به فرد آن بهره ببرد. پیش بینی می‌شود که سامسونگ در ماه اوت یا سپتامبر امسال و در خلال برگزاری نمایشگاه IFA 2018 از Galaxy Note 9 پرده بردارد در حالی که تاریخ رونمایی از دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus برای 25 فوریه (6 اسفند) در خلال رویداد اختصاصی آنپکد و تنها یک روز پیش از برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2018 تأیید شده است. در حال حاضر اطلاعاتی از مشخصات این فبلت تازه در دسترس نیست و تنها چند تصویر مفهومی رندر شده منسوب به آن در فضای وب منتشر شده‌اند. در خلال ماه‌های آینده احتمالا شاهد فاش شدن جزئیات بیشتری در این باره خواهیم بود.

منیع: احتمال معرفی Galaxy Note 9 سامسونگ با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش

گوشی اندرویدی مشابه آیفون X

ظاهرا باید سال ۲۰۱۸ را سال بریدگی بالای نمایش‌گر نامید! در سال گدشته اسنشال و سپس اپل در پرچم‌داران خود از این طراحی استفاده نمودند و حالا اکثر شرکت‌های کوچک و بزرگ با الهام از این ایده، به تولید گوشی‌های مشابه با محصول این دو شرکت مشغول‌اند.

این بار کمپانی چینی Doogee در پنل جلوی گوشی هوشمند Doogee V خود از طراحی مشابه با آیفون X استفاده کرده است؛ صفحه نمایش حاشیه بسیار باریکی دارد و در بالای آن یک بریدگی وجود دارد که دوربین‌ و سنسورهای جلوی گوشی در آن قرار گرفته و در گوشه‌های چپ و راست آن ادامه نمایش‌گر دیده می‌شود. در این گوشی خبری از کلید هوم برای قرار دادن سنسور اثر انگشت نیست. همچنین در پشت گوشی نیز چنین سنسوری را مشاهده نخواهید کرد.


 

از ویژگی‌های جالب این گوشی این است که همچنان اسکنر اثر انگشت خود را حفظ نموده، اما این بار سنسور مذکور در نمایش‌گر دستگاه قرار گرفته است. Doogee V یکی از اولین گوشی‌هایی است که به این نوع سنسور مجهز شده، اما شرکت Synaptics که توسعه دهنده این سنسور است وعده داده که همه تولید کنندگان می‌توانند از این فناوری بهره بگیرند. بنابراین، در سال جاری و یا سال آینده شاهد حضور اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در نمایش‌گر گوشی‌های جدید خواهیم بود. تولید کننده چینی هنوز اعلام نکرده است که از فناوری شرکت Synaptics استفاده کرده است یا نه، اما مسئله مهم این است که سنسور مذکور کار خود را انجام می‌دهد.

استفاده از اسکنر اثر انگشت به این معنی است که گوشی چینی از فناوری امنیتی جدیدی مانند Face ID بی بهره است. بنابراین، استفاده از بریدگی بالای نمایش‌گر غیر ضروری به نظر می‌رسد. البته می‌توان دلیل وجود notch را سعی تولید کننده در هر چه شبیه‌تر کردن محصول خود به آیفون X دانست. در این بریدگی یک اسپیکر، دوربین سلفی و سنسور نور قرار دارند. Doogee جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را از گوشی خود حذف نکرده است و در کنار آن از درگاه USB-C بهره گرفته است.

از سایر مشخصات سخت افزاری، قیمت و مکان عرضه خبری در دست نیست. اما در ماه گذشته ایوان بلاس، افشاگر معروف، گفته بود که این گوشی به یک نمایش‌گر ۶.۲ اینچی مجهز است. تصویری که او منتشر کرده بود با تلفنی که امروز Doogee از آن رونمایی کرد شباهت بسیار زیادی دارد. طبق اعلام سازنده چینی، روز ۲۷ فوریه جاری این گوشی به بازار عرضه خواهد شد.

اگر درباره مقایسه کیفیت این گوشی با آیفون X کنجکاو شده اید، بد نیست بدانید که گوشی‌های Doogee با رندرهای منتشر شده تفاوت زیادی داشتند و قیمت پایین آن‌ها نشان از مشخصات سخت افزاری رده پایین داشت.

منبع: گوشی اندرویدی مشابه آیفون X با اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر معرفی شد