احتمال عرضه گوشی Pixel 3 گوگل با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

گوگل از سیستم‌عامل Android P در رویداد Google I/O، رونمایی و نسخه آزمایشی اول آن‌را نیز برای گوشی‌های پیکسل و تعدادی از محصولات دیگر منتشر کرد. به‌تازگی نیز، انتشار نسخه دوم به‌روزرسانی Android P برای گوشی‌های پیکسل و محصولات سازندگان دیگر مانند Xperia XZ2 سونی و ... آغاز شده است و به‌نظر می‌رسد که در این نسخه، به برخی از قابلیت‌های احتمالی پرچمداران 2018 گوگل یعنی Pixel 3 و Pixel 3 XL اشاره می‌شود؛ در این نسخه، به شارژ بی‌سیم ساخت گوگل و پشتیبانی از چنین فناوری‌هایی اشاره شده است که احتمالاً جانشین Pixel 2 ارائه خواهد داد.

در فرم‌ور نسخه جدید سیستم‌عامل Android P، به ویژگی با نام «dreamliner» اشاره شده است که به طور مستقیم به هیچ‌یک از برنامه‌های عمومی گوگل مرتبط نیست؛؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که گوگل در حال تست این ویژگی به صورت داخلی در مانتین‌ویو است. در صورتی‌که Dreamliner مربوط به یکی از محصولات جدید گوگل باشد، الزاماً بدین معنی است که گوشی Pixel 3 و Pixel 3 XL از شارژ بی‌سیم ساخت گوگل بهره خواهند برد؛ ممکن است شرکت دیگری این محصول را تولید کرده باشد و آن‌را برای پرچمداران جدید گوگل ارائه دهد. همچنین در بخشی از سیستم‌عامل Android P، منویی با نام «Connected Devices» وجود دارد که می‌توانید نشانه‌ای مبنی بر پشتیبانی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید از شارژرهای بی‌سیم باشد؛ این منو برای نظارت بر شارژرهای بی‌سیم درنظر گرفته شده است. 

آخرین گوشی که توسط گوگل با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم عرضه شده، Nexus 6 است که در اواخر سال 2014 معرفی شده؛ این مدل توسط موتورولا توسعه یافته است و البته مدتی بعد، شرکت مذکور به لنوو فروخته شد! پرچمداران بعدی که گوگل با برند Nexus ارائه داده، یعنی Nexus 5X و Nexus 6P از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین گوشی‌های Pixel و Pixel 2 که گوگل مدعی توسعه آن‌ها شده است و البته توسط سازندگان دیگر در مقیاس گسترده تولید می‌شود، فاقد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هستند. همان‌طور که می‌دانید، گوشی Pixel در پنل پشتی از ترکیب شیشه و فلز بهره می‌گیرد و Pixel 2 نیز به چنین سبک طراحی ادامه داده است؛ پرچمدار آینده گوگل یعنی Pixel 3 که مدتی پیش تصاویری از آن منتشر شده بود، احتمالاً از پنل پشتی از جنس شیشه بهره خواهد برد. 

جدا از قابلیت شارژ بی‌سیم که پرچمداران جدید گوگل ارائه خواهند داد، Pixel 3 و Pixel 3 XL با طراحی متفاوت همراه شده‌اند؛ به عنوان مثال، مدل Pixel 3 XL به نمایشگری با بریدگی مجهز شده است و Pixel 3 نیز نمایشگری با حاشیه‌های باریک دارد. با این‌حال، بعید به‌نظر می‌رسد که پرچمداران آینده گوگل به دوربین دوگانه مجهز شوند؛ تصاویری از مدل آزمایشی پرچمدار Pixel 3 XL منتشر شده، حاکی از آن است که این مدل فاقد دوربین دوگانه خواهد بود. انتظار می‌رود خانواده «پیکسل 3» به صورت رسمی توسط گوگل در اوایل پاییز معرفی شود؛ اگر گوگل به سنت قبل پای‌بند باشد، مراسمی برای رونمایی از پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL در تاریخ 4 اکتبر برگزار خواهد شد. همچنین احتمالاً تا پایان سال، شاهد رونمایی از اولین ساعت‌مچی هوشمند گوگل با پلت‌فرم Wear OS باشیم.

منیع: GSM

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.