قاب وای 7 پرایم 2018

وای 7 پرایم دست ما آبی رنگ بود. این رنگ را می‌توان زیباترین نسخه از این گوشی دانست که البته رنگ آبی در حال تبدیل شدن به امضایی برای هوآوی در طراحی گوشی‌های هوشمندش شده است. جنس قاب پشتی دستگاه از پلاستیک ساخته شده اما با وجود این خللی در خوش رنگی و نمایش زیبای رنگ آبی به وجود نیاورده است. قاب پشتی اثرانگشت را به خودش جذب می‌کند اما این جذب اثرانگشت در حدی نیست که در گوشی‌های با قاب پشتی شیشه‌ای می‌بینیم. جنس فریم دستگاه از فلز است و طراحی نیمه براق دارد. گوشی به‌هیچ‌وجه راحت از دست سر نمی‌خورد و به‌خوبی به کف دست شما می‌چسبد. به لطف استفاده از پلاستیک در قاب پشتی وزن دستگاه به طرز چشمگیری کم است و با بلند کردن آن از روی میز و با توجه به قد و قامت بلندش باورتان نمی‌شود که این گوشی با این وزن کم عرضه شده است. علاوه بر این در تمام اطراف قاب پشتی خمیدگی‌ای مشاهده می‌شود که تمام این‌ها سبب می‌شوند با گوشی‌ای خوش‌دست روبرو باشید.

برای خرید  قاب وای 7 پرایم 2018 روی لینک زیر کلیک کنید:

قاب وای 7 پرایم 2018



 

هوآوی برای این گوشی مقرون‌به‌صرفه هیچ‌چیز کم نگذاشته و برای اینکه طراحی به‌روز و مدرن باشد علاوه بر قاب پشتی توجه ویژه‌ای هم به قاب جلو داشته و از صفحه‌نمایشی تمام صفحه برای Y7 Prime 2018 بهره برده است. این صفحه‌نمایش حاشیه‌های کمی دارد و به‌خصوص در بالا و پایین حاشیه‌هایی کمتر از نسل قبلی برایش در نظر گرفته شده که سبب شده صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باشد. از جلو که به گوشی نگاه می‌کنید شباهت زیادی با گوشی‌ای مانند میت 10 لایت می‌بینید. 

در قاب پشتی گزینه‌ای به چشم می‌خورد که برای یک گوشی مقرون‌به‌صرفه شما را شگفت‌زده می‌کند. هوآوی از دو دوربین در قاب پشتی بهره برده است و این یکی دیگر نشانه‌های نگاه خاص این کمپانی به Y7 Prime 2018 است. دو دوربین در قابی جدا از قاب پشتی قرار دارند که فلاش هم کنارشان در همین قاب قرار گرفته است. قاب دو دوربین کمی بیرون‌زدگی دارد اما نه در حد گوشی‌های دو دوربینه که امروزه در بازار می‌بینیم و به همین سبب هیچ مشکلی بابت صاف قرار گرفتن دستگاه روی میز ندارید.

 

در مجموع طراحی دستگاه شیک و لوکس است و تا زمانی که آن را دست نگیرید باورتان نمی‌شود که با گوشی‌ای ارزان‌قیمت روبرو هستید. البته بعد از دست گرفتن وای 7 پرایم 2018 شاید جنس بدنه نشان دهد گوشی قیمت زیادی ندارد اما به‌اندازه‌ای خوش‌دست است که حس بدی را به کاربر منتقل نمی‌کند.

جزئیات ظاهری گوشی

در قاب جلو صفحه‌نمایش 5.99 اینچی فضای زیادی در حدود 76.3 درصد را به خودش اختصاص داده است. حاشیه‌های کم صفحه‌نمایش به‌خصوص در بالا و پایین سبب شده بتوانیم طراحی صفحه‌نمایش را تمام صفحه بنامیم. بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی در کنار خروجی صدای مخاطب و سنسورها و البته فلاش مخصوص دوربین سلفی قرار دارند درحالی‌که پایین صفحه‌نمایش تنها نام هوآوی حک شده است و خبری از هیچ کلیدی در قاب جلو نیست و همین امر سبب شده طراحی دستگاه بسیار به‌روز و مدرن به نظر برسد.

 

در قاب پشتی دستگاه دو دوربین در غلافی فلزی در سمت چپ و بالا قرار دارند که فلاش LED هم کنارشان است. میکروفون دوم Y7 Prime 2018 هم کنار دوربین‌ها و البته خارج از غلاف روی قاب پشتی دیده می‌شود. کمی پایین‌تر سنسور اثرانگشت با طراحی دایره‌ای شکل خودش دیده می‌شود که کمی از سطح قاب پشتی پایین‌تر قرار دارد تا کاربر با لمس به‌راحتی بتواند آن را پیدا کند. در انتهای قاب پشتی هم لوگو و نام هوآوی حک شده است که رنگی متمایز با رنگ قاب دارد و به‌خوبی خودش را نشان می‌دهد.


 

پایین گوشی جک 3.5 میلی‌متری صدا، درگاه میکرو یو اس بی، میکروفون اصلی و اسپیکر قرار دارند. سمت راست گوشی کلیدهای پاور و ولوم دیده می‌شوند که طراحی‌ای شبیه به هم دارند و فقط از نظر اندازه تفاوت دارند. بالای گوشی هیچ جزئیاتی در نظر گرفته نشده و درنهایت سمت چپ شاهد حضور درگاه سیم‌کارت‌ها هستیم. درگاه سیم‌کارت را که از جایش خارج می‌کنیم با اسلاتی بلند روبرو می‌شویم که قابلیت قرار گرفتن دو سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه خارجی را با هم دارد.

   

صفحه‌نمایش

برای گوشی از صفحه‌ای با جنس IPS استفاده شده است که این صفحه اندازه‌ای 5.99 اینچی دارد. نسبت ابعاد این صفحه‌نمایش با توجه به اینکه حاشیه‌هایش در بالا و پایین کم هستند 18:9 در نظر گرفته شده است. این صفحه‌نمایش کیفیت 1440×720 پیکسلی دارد که در حقیقت همان کیفیت اچ‌دی است و به سبب نسبت ابعاد متفاوت و کشیده‌تر بودن دستگاه تعداد پیکسل‌هایش بیشتر است. تراکم پیکسلی‌ای که با این کیفیت برای این صفحه به همراه آمده برابر 269 پیکسل در اینچ است.


 

رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش واقعی هستند اما خیلی شفاف نیستند. زاویه دید صفحه‌نمایش در حد بسیاری خوبی است و با نگاه به صفحه از زاویه زیاد هم هیچ مشکلی بابت مشاهده محتوا ندارید. نور صفحه هم خوب است و این نور خوب سبب شده تا زیر نور خورشید مشکلی با مشاهده محتوا نداشته باشید. صفحه Y7 Prime 2018 در نمایش رنگ سفید توانایی بالایی دارد و این را مدیون IPS بودنش است. در مجموع با توجه به ارزان‌قیمت بودن گوشی هیچ کم و کاستی‌ای در صفحه‌نمایش مشاهده نمی‌شود و از کار کردن با آن خسته نمی‌شوید.

 

نگاهی به بخش تنظیمات صفحه‌نمایش داشته باشیم تا ببینیم برای یک گوشی ارزان‌قیمت چه ویژگی‌هایی در نظر گرفته شده است.

Color Mode: بخشی است که در آن می‌توانید گرمای رنگ‌های در حال نمایش را با توجه به‌دلخواه خودتان تنظیم کنید و علاوه بر سه‌حالتی که در نظر گرفته شده است از دایره رنگی‌ای که در این بخش مشاهده می‌کنید از گرما یا سرمای رنگی دلخواهتان بهره ببرید.

 

Eye Comfort: این بخش یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بخش‌های تنظیمات صفحه‌نمایش است که با فعال کردن آن نور زرد روی صفحه‌نمایش غالب می‌شود و می‌توانید از کار کردن با صفحه در محیط کم‌نور بدون خسته شدن چشم‌هایتان لذت ببرید.

 

Screen resolution: این بخش در وای 7 پرایم 2018 به آن گستردگی که در گوشی‌های دیگر هوآوی می‌بینیم نیست و فقط یک گزینه برایش در نظر گرفته شده که با فعال کردن آن گوشی به طور خودکار در مواقع ضروری به کاهش کیفیت صفحه‌نمایش برای مصرف کمتر باتری می‌پردازد.

 

 

نرم‌افزار

اندروید نسخه 8.0 به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض روی گوشی نصب شده است که این اندروید با رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 8.0 تزئین شده و ظاهری متفاوت و البته کارآمدتر از اندروید خام را برای گوشی به همراه آورده است. همانند تمام گوشی‌های هوآوی صفحه قفل گوشی یک میانبر به دوربین دارد و با بالا کشیدن انگشت روی آن از بخش پایینی گوشی منویی باز می‌شود که 4 میانبر به ضبط صدا، ماشین‌حساب، چراغ‌قوه و تایمر در آن قرار دارند.

 

در صفحه اصلی با پایین کشیدن انگشت از بالای صفحه‌نمایش کرکره نوتیفیکیشن بار نمایش داده می‌شود که می‌توانید از 16 سوییچ برای این بخش استفاده کنید. با پایین کشیدن انگشت روی صفحه اصلی به پایین منوی کاربردی جستجو نمایش داده می‌شود که به شما امکان جستجو در تمام بخش‌های گوشی و حتی دنیای اینترنت از همین بخش را می‌دهد. 

 

منوی تنظیمات هم تغییری نسبت به دیگر گوشی‌های هوآوی ندارد و از بخش‌های قابل ذکر آن می‌توان به Smart Assistance اشاره کرد که در آن تعاملی متفاوت با گوشی را تجربه می‌کنید. یکی از بخش‌های دوست داشتنی در این تنظیم اسکرین شات گرفتن با سه انگشت است که می‌توانید با کشیدن سه انگشت روی صفحه به پایین از آن صفحه اسکرین شات بگیرید. 

از دیگر تنظیمات قابل ذکر در این بخش می‌توان به دو بار ضربه زدن روی صفحه برای خاموش و روشن شدن آن اشاره کرد؛ برگرداندن گوشی برای خاموش شدن صدای زنگ یا صدای آلارم از دیگر تنظیمات قابل ذکر در این بخش است.

Game Suit: فولدری است که می‌توانید داخل آن بازی‌های دلخواه خودتان را اضافه کنید. بازی‌هایی که در این فولدر قرار می‌گیرند امکان این را پیدا می‌کنند تا زمانی که مشغول بازی کردن با آن‌ها هستید تنها نوتفیکیشن از تماس و پیامک بیاید و هیچ نوتیفیکیشن دیگری مزاحم بازی کردن نشود در ضمن اینکه اگر کسی با شما تماس بگیرد هیچ صدای زنگ یا ویبره‌ای شنیده نمی‌شود و فقط نوتیفیکیشن ظاهر می‌شود.

Dual Bluetooth یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی مقرون به صرفه به حساب می‌آید که به کاربر امکان می‌دهد در یک زمان بتواند به دو دستگاه متفاوت از طریق بلوتوث متصل باشد؛ به طور مثال می‌توانید علاوه بر اینکه گوشی را به ساعت هوشمند خودتان متصل کرده‌اید از اتصال آن به خودروی خودتان و پخش آهنگ از طریق بلوتوث یا تماس تلفنی بلوتوث لذت ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.